بسیج اصناف و بازاریان شیراز

حوزه حضرت سید الشهدا (ع) سپاه ناحیه بقیه الله (عج)

بسیج اصناف و بازاریان شیراز

حوزه حضرت سید الشهدا (ع) سپاه ناحیه بقیه الله (عج)

بگو: «اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالى كه گرد آورده‌ايد و تجارتى كه از كسادش بيمناكيد و سراهايى را كه خوش مى‌داريد، نزد شما از خدا و پيامبرش و جهاد در راه وى دوست‌داشتنى‌تر است، پس منتظر باشيد تا خدا فرمانش را [به اجرا در]آورد.» و خداوند گروه فاسقان را راهنمايى نمى‌كند قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللَّـهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّـهُ بِأَمْرِهِ ۗ وَاللَّـهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
بسیج اصناف و بازاریان شیراز

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّ‌حْمَـٰنِ ٱلرَّ‌حِیمِ
این سایت به مدیریت مسئول واحد سایبری حوزه حضرت سیدالشهدا(ع) اصناف سپاه بقیه الله(عج) شیراز در سال 1393 افتتاح و نگهداری می شود .

شهدای شاخص
شهدای اصناف شیراز
وب سایت های مفید
احاديث ائمه معصومين

همایش یک روزه آموزشی مدیران و مسئولان کانون های بسیج فرهنگیان در محل دانشگاه سلمان فارسی و با حضور سلیمان مهدوی دبیر ستاد امربمعروف فارس برگزار گردید.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به وصیت نامه شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید حسین جمالی، گفت : ایشان در وصیتنامه خود به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می گوید که اگر من شهید شوم اطمینان پیدا می کنم که اگر در کربلا بودم در رکابتان می ماندم و در خطاب دوم خود به آقا امام زمان(عج) می فرماید که من دوست دارم در رکاب امام معصوم شهید شوم پس مرا زنده کن تا در رکاب شما دوباره شهید شوم

مهدوی در ادامه با بیان اینکه معلمان امروزه باید شهید پرور باشند تصریح کرد: حضرت آقا خطاب به بسیجیان فرمودند که شما نمایندگان مردم هستید. بنابراین شما معلمان و مدیران حاضر در این جلسه علاوه بر رسالت انبیائی خود لقب بسیجی بودن را اضافه بر دیگران دارا هستید که این رسالت شما را در تربیت افراد سنگین تر می نماید.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در کلام خود، نخبگان را به ۴ دسته انبیاء، ائمه اطهار، صالحان، کافران و منافقان تقسیم می نمایند که با نگاه به دسته سوم یعنی صالحان به شما معلمان و رسالت انبیاء تان خواهیم رسید.

مهدوی گفت: صالحان کسانی هستند که مقدم بر دیگران از دین خدا نگهبانی می کنند و همان گونه که دین دار هستند، دین بانی را عهده دارند و زمانی که خانه نشین می شوند گلایه مندند و می گویند کجا هستند آنهایی که وقتی به سوی جهاد برانگیخته شدند همچون شیری که به سمت فرزند خود شتابان حرکت می کند شیفته جهاد گردیدند ولی امروزه کجا هستند؟!

دبیر ستاد امر به معروف فارس ادامه داد: نخبگان به عنوان کارگزاران تغییر شناخته می شوند و از تاثیرگذاری ویژه ای برخوردارند و تحولات را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهند و با طرح ایده و پیشنهاد به تصمیم سازی و الگو پردازی می پردازند.

دبیر ستاد امر بمعروف فارس تاکید کرد: عناصر نخبه در دگرگونی جوامع نقش برجسته ای دارند و نخبه بودن صرفا در جهت مثبت نیست چراکه با نگاه به تاریخ خانه نشین شدن حضرت علی(ع) با سکوت همین نخبگان صورت پذیرفت.

مهدوی با بیان این نکته افزود: در فروع دین مسائل و فرائض فردی وجود دارند که دارای تاثیر اجتماعی هستند ولی در اصل فرائضی فردی به شمار می آیند. اما تنها فریضه ای که علاوه بر فردی بودن یک فریضه اجتماعی نیز می باشد امر به معروف و نهی از منکر است که نگهبانی دین به آن واگذار شده است.

وی با تشریح نقش صالحان و نخبگان پیرامون این واجب فراموش شده، گفت: دین بانی و پرورش دین بان مهمترین وظیفه نخبگان است که این امر با توجه به شرایط و زمان متفاوت است اما در انجام این وظیفه بزرگ تشخیص و به موقع عمل کردن با تنها سلاح یعنی زبان توسط آحاد جامعه کارآمدی را به همراه خواهد داشت.

مهدوی ادامه داد: افراد نخبه کسانی هستند که می توانند در جمع خود تاثیرگذار باشند و این تاثیرگذاری باید در عمل با ترویج دین صورت پذیرد یعنی صالحان با ترویج دین، دین را زنده نگه دارند و دین یعنی حلال و حرام کردن بنابراین باید این موضوع را در جامعه ترویج کنیم و نگذاریم جای این دو باهم عوض شوند.

دبیر ستاد امربمعروف فارس گفت: امروزه در جامعه ما به راحتی جای حلال و حرام عوض شده است و متاسفانه بعضی از خواص بجای جلوگیری از این عمل در برخی مواقع سوء استفاده هایی را نیز بوجود آورده اند. بنابراین شما نخبگان فرهنگی کشور باید همتی کنید تا جای حلال و حرام در مدارس و دانشگاه ها عوض نشود چراکه اگر منکری انجام شود و ماست باشیم در ترویج آن سهیم هستیم تا زمانیکه آن گناه ادامه دارد عقوبتش شامل ما نیز می گردد و بر عکس آن نیز برقرار است.

وی در آخر با توصیه به مسئولان بسیج فرهنگیان استان فارس افزود: امروزه حفظ دین بزرگترین وظیفه ما است و برای تحقق این هدف باید امر به معروف و نهی از منکر را ترویج کرده و آن را در سبد فرهنگی خانواده قرار دهیم و اگر در این راه به ما مصیبت و یا سختی رسید بر آن صبر کنیم و تحمل صدمات آن را داشته باشیم چراکه به حسین بن علی(ع) اقتدا نمودیم وبه تکلیف انقلابی اسلامی خودعمل کردیم ومعلمان عزیز باید هدف شهید پروری را در رسالت خود دنبال نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه